Pension `Pootjesparadijs`

Pension `Pootjesparadijs                       `(Erkenningsnr. HK40405725)

Wij hebben een kleine honden en kattenpension geopend. Pension `Pootjesparadijs`.
Door de herhaaldelijke vraag van klanten wat ze met hun honden en/of katten moeten doen wanneer ze een tijdje weg zijn, op zakenreis of op vakantie, hebben mijn vriend en ik dus besloten om een pension te openen in ons woonhuis.

Hondenpension

Wij hebben een klein en gezellig hondenpension `Pootjesparadijs`. De honden leven gewoon in ons woonhuis (Keuken -living) en in de tuin, niet continue in een kennel. Daarom moeten de pensionshonden goed overeen komen met onze eigen dieren, (honden en liefst ook met onze 2 katten),  en volledig zindelijk zijn.
Wij nemen maar enkele dieren tegelijk op – dus, best tijdig reserveren ( zeker voor juni, juli en augustus)

Tarief per dag : 20 euro, per extra hond van hetzelfde gezin: 15 euro
Zelf mee te brengen: dekentje of mandje, vaccinatieboekje en eigen eten zodat al onze gasten blijven eten, en om geen diarree te krijgen door de omschakeling van voeding

Kattenpension

Daarvoor zijn er 4 kamers speciaal ingericht voor onze harige gasten met veel lichtinval, leuke krabpalen en plaatsjes om zich weg te steken van de dagelijkse drukte. Er zijn overal speeltjes te vinden. Indien de gasten het genegen zijn, kunnen zij een dagelijks massage en knuffels krijgen, en /of een goede borstelbeurt, inbegrepen in de prijs.

Elke kamer wordt uitsluitend verhuurd aan kat(ten) van hetzelfde gezin, dit geeft veel minder stress voor het dier en is het veiliger voor iedereen.
Mits het katten pension gelegen is in hetzelfde woonhuis als de praktijk, is uw dier steeds onder toezicht.  Moest uw dier ziek worden tijdens het verblijf in ons pension, of heeft ijt al gezondheidsproblemen, zal hij steeds snel professioneel geholpen worden.
Het regelmatig toedienen van medicatie( tabletten, insulinespuit,…) vormt in ons kattenpension dus geen enkel probleem.

Tarief per dag : Huur kamer + 2,5 euro per dag

Xl kamer : 20 euro per dag, hier kan ook een grotere kattenfamilie logeren

L kamer : 12 euro per dag, wij hebben 3 leuke kamers voor maximaal 3 katjes van hetzelfde gezin

Zelf mee te brengen : Dekentje of kussen, speelgoed, vaccinatieboekje en eigen eten zodat al onze gasten blijven eten, en om geen diarree te krijgen door de omschakeling van voeding

woman combing British cat on white background

Voorwaarden Pension

• De inentingen moeten minimaal 2 weken voor het verblijf worden toegediend, en minstens geldig zijn tot het einde van de gereserveerde periode. De vaccinaties moeten in het paspoort of vaccinatieboekje ingevuld worden en afgetekend door een dierenarts. Het vaccinatieboekje of paspoort dient u mee te brengen wanneer uw dier bij ons logeert.
  • Honden moeten gevaccineerd zijn tegen Parvo, Weil, parainfluenza, rattenziekte en kennelhoest.
  • Katten moeten gevaccineerd zijn tegen leucose, kattenziekte en niesziekte.
  • Honden moeten een chip hebben, het is wenselijk dat de ( jonge ) katten ook een chip hebben.
  • Uw dier dient vooraf al goed behandeld te zijn tegen parasieten ( vlooien, teken, wormen, etc…). Bij het binnen brengen zal dit gecontroleerd worden en indien nodig ook onmiddellijk worden behandeld. Indien er tijdens het verblijf parasieten worden geconstateerd,  zal het dier behandeld worden door de praktijk. De hieraan verbonden kosten zijn voor de rekening van de eigenaar.
  • In het geval dat er geneeskundige hulp gegeven moet worden, zullen wij u vooraf uw toestemming vragen tot medische behandeling. Deze kosten zijn voor de rekening van de eigenaar.
  • Katers moeten gecastreerd zijn, krolse kattinnen hebben wij liever niet in ons pension.
  •  Ongecastreerde reu’s en loopse teven zijn enkel onder bepaalde omstandigheden toegelaten.
  • De duur van het verblijf in ons pension wordt bepaald door het aantal dagen dat het dier in ons pension verblijft, inclusief de dag van het brengen en halen.
  • Wij vragen een voorschot van 50% op de totale waarde van de gereserveerde periode.
  • Bij annulering door de consument ( ongeacht de reden ) geldt de volgende regel : Bij annulatie minder dan 1 week vooraf of het niet komen opdagen voor de gereserveerde periode, brengen wij 50% in rekening van de reserveringswaarde ( dit is het voorschot van de gereserveerde periode ) U ontvangt hiervoor een factuur.
  • Bij het binnenbrengen van uw dier dient u onmiddellijk de openstaande kosten te voldoen.
  • Wij zijn op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade aan uw dier en toebehoren tijdens het logement in ons pension. Er kan geen schadevergoeding geëist worden voor ziektekosten of bij het overlijden van het dier.
  • De eigenaar verplicht zich om het dier op de afgesproken datum af te halen, bij verhindering dient de eigenaar zich om ons te verwittigen.
  • Om veiligheidsredenen staan we niet toe dat familieleden en/of vrienden met uw hond gaan wandelen, zelfs niet met uw schriftelijke toestemming.
  • Bij het in pension geven van uw dier gaat u akkoord met deze voorwaarden.