De Kat en andere dieren in het Trimsalon

De kat in ons trimsalon

In ons trimsalon zijn katten zeker welkom. Als honden kan men de kat gewoon laten worden aan een bezoek aan het trimsalon. Bij de wisseling van seizoenen verharen katten het meest. Voor een goede verzorging van de vacht dient er regelmatig te worden geborsteld en indien nodig dient de vacht te worden ingekort. Vooral bij langharige katten bestaat het risico dat er snel klitten ontstaan. Dit vooral achter en onder de oren, in de snor en de baard, aan buik, oksels en de binnenzijde van dijen en de liezen.
Wij bieden u advies aan voor de beste verzorging voor uw kat. Tevens kan een bezoek aan het trimsalon een oplossing bieden indien het borstelen moeizaam verloopt. Een verandering van omgeving en persoon bij het borstelen laat bij de kat een zodanig diepe indruk na, dat het borstelen eenvoudiger verloopt.
Indien het niet anders kan, bestaat de mogelijkheid om de kat in een lichte roes of narcose te laten gaan, natuurlijk veilig uitgevoerd en opgevolgd door een dierenarts. Dit wordt alleen en uitsluitend uitgevoerd in overleg met de eigenaar.

Konijnen en cavia´s in ons trimsalon

Zoals bij honden en katten, kunnen bij konijnen, vooral bij pluizige vachten, en cavia’s klitten ontstaan. Op regelmatige basis moet de vacht gekamd en geborsteld worden.
Bij konijnen bestaat het risico dat de huid geïnfecteerd geraakt door het klitten van de vacht. De huid van een konijn is zeer gevoelig, voorzichtigheid is geboden want het konijn is in het algemeen een gevoelig dier die niet veel nodig heeft voor verdere complicaties.